loading...

بزن بریم

بازدید : 357
سه شنبه 7 مرداد 1399 زمان : 10:19

پیش از ورود اتوبوس های اسکانیا به ایران، شرکت های اتوبوسرانی از اتوبوس های ولوو برای جابجایی مسافران استفاده می کردند. اتوبوس های اسکانیا با مدل کلاسیک ۴۲۱۲ کار خود را در جاده های کشور آغاز نموده و در همان سال های اولیه موفق شدند توجه مسافران و رانندگان را به خود جلب کنند و از رقیب خود وولو پیشی بگیرند. در این بین ولوو نیز ساکت ننشست و مدل های ولووB7، ولووB12 و ولوو B9R را روانه بازار رقابت کرد اما همچنان موفق نشد به محبوبیت اسکانیا برسد.
تفاوت های اسکانیا و مان

اتوبوس مسافربری اسکانیا در ایران خط مونتاژ ویژه ای دارد و بدین سبب در ترمینال اتوبوسرانی بسیار دیده می شود و شرکت های مسافربری زیادی از آن استفاده می کنند، در ادامه مطلب چرایی این موضوع برایتان روشن می شود.

اسکانیا با مدل های کلاسیک ۴۲۱۲ (قدیمی) وارد ایران شد، جاده ها را یکی یکی درنوردید و در میان شرکت های مسافربری و مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد اما این محبوبیت اوایل دهه ۹۰ دستخوش اتفاقات ناخوشایندی از جمله آتش سوزی ها و مشکلات فنی شد که مونتاژ کننده های شرکت عقاب را مجبور کرد برای آینده فکری بکنند و تصمیم گرفتند مدل جدیدتر با نام مارال را وارد بازار کنند که جدیدترین مدل آن با نام اسکانیا درسا در جاده های ایران مسافران را جابجا می کند.

اسکانیا درسا

اسکانیا ظاهر ساده ای دارد، طراح سعی کرده است با تغییر چراغ های جلویی و تغییراتی در پشت آن ظاهری مدرن و قدرتمند به اتوبوس های کلاسیک ببخشد، البته باید به این نکته مهم اشاره کنیم که بدنه اسکانیا بسیار ایمن تر و با کیفیت تر نسبت به گذشته است.

برای خرید بلیط اتوبوس تبریز و هر شهر دیگری میتوانید به راحتی وارد سایت مستر بلیط شده و بلیط مقصد مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.
ابتدای دهه 90 رخدادهای نامطلوبی مانند: آتش سوزی و نقص فنی دامن گیر اتوبوس های اسکانیا شد که موجب افت تقاضای مسافران برای سفر با آنها گشت. از این رو شرکت عقاب که مسئول مونتاژ این اتوبوس ها در ایران بود تصمیم گرفت به صورت جدی ایرادات آنها را برطرف کند و همچنین مدل های پیشرفته تری از این خودرو را روانه جاده ها کند و در اختیار مسافران و رانندگان قرار دهد. بعد از مدل های کلاسیک 4212، کلاسیک سه محوره 4214، مارال 4212، مدل های پیشرفته سه محوره مارال و اسکانیا درسا به خدمت گرفته شدند.
تغییرات ظاهری جدید اسکانیا بیشتر مربوط به چراغ های جلو و عقب بوده که در عین سادگی آن را زیبا تر و جذابتر از قبل نشان می دهد، البته مهمترین دگرگونی این اتوبوس ها، ایمنی و کیفیت بالای آن نسبت به سابق می باشد. از دیگر تغییراتی که در اسکانیا شاهد آن هستیم، می توانیم به صندلی های راحت و بزرگتر آنها اشاره کنیم. در اتوبوس های مارال برای سرگرمی مسافران تلویزیون هایی در دو قسمت تعبیه شده و صندلی آنها تا حد زیادی قابلیت تخت شدن را دارند. اما در مدل های مدرن مانند اتوبوس های VIP شرایط به مراتب بهتر است. هر کدام از صندلی ها مجهز به یک مانیتور بوده و صندلی ها به قدری راحت و جادار هستند که با صندلی هواپیما برابری می کنند، این یعنی اینکه مسافران می توانند با کمترین هزینه، سفری ایمن و راحت را پشت سر بگذارند.
از دیگر امکانات ویژه اسکانیا می توانیم به عایق صدا آن اشاره کنیم که مانع ورود صدای بیرون به داخل ماشین می شود و مسافر، مسیر را با آرامش تا مقصد طی می کند. یکی از شرکت هایی که برای نخستین بار اتوبوس های VIP را وارد ایران کرد شرکت رویال سفر بود. صندلی ها در این مدل در دو ردیف به صورت تک صندلی و دو صندلی در کنار هم قرار می گیرند. فاصله آنها به قدری از هم زیاد است که هر یک را می توان به حالت تخت در آورده و شب را به راحترین شکل ممکن استراحت کرد. در ضمن اگر خانم یا آقایی به صورت انفرادی سفر می کنند و تمایلی ندارد کسی در کنار آنها بنشیند می توانند تک صندلی ها را رزرو کنند.
در صورت تمایل می توانید بلیط اتوبوس رویال سفر را از وب سایت های عرضه کننده بلیط خریداری نمایید. در خرید آنلاین می توانید شرکت های ارائه دهنده بلیط و همچنین قیمت ها را با نوع اتوبوس ببینید و به دلخواه و با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید. در ادامه باید بگوییم که در اتوبوس های اسکانیا سیستم تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی و پریز برق در مدل های VIP جهت شارژ وسایل الکتریکی مانند موبایل و تبلت وجود دارد. آنچه که باعث شده این اتوبوس ها در بورس باقی بمانند و مورد علاقه شرکت های اتوبوسرانی باشند، استهلاک و درصد پایین نقص آنهاست.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 173
  • بازدید کلی : 15236
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه