loading...

بزن بریم

بازدید : 390
دوشنبه 9 تير 1399 زمان : 9:35

رفندهای غیرمعمول برای سفر
در این مطلب ترفندهای جالبی برای سفر را برایتان ذکر کرده ایم که شاید کمی عجیب به نظر برسند. اینکه کاری کنیم که آسانسور بدون هیچ توقفی مستقیما به طبقه دلخواه ما برود یا تعمیر زیپ پاره شده چمدان در میانه راه نمونه هایی از این ترفندها هستند.

دانستنیهای سفر,مسافرت رفتن

1. زیاد کردن سرعت آسانسور
بیشتر ماموران تحویل پیتزا و غذاها از این ترفند استفاده می کنند: اگر دوست دارید آسانسور را برای خود اختصاصی کنید، به آسانی می توانید. کافیست کلید طبقه مورد نظر خود و کلید بسته شدن در آسانسور را به طور همزمان برای چند ثانیه نگه دارید. در این حالت، آسانسور تقاضاهای خود در طبقات مختلف را رد خواهد کرد و بدون توقف به طبقه مورد نظر شما می رود. به این ترتیب، با سرعت بالا به جایی می رسید که می خواستید.
البته کارخانه های تولیدکننده آسانسور می گویند این ترفند در همه مدل ها کارایی ندارد. اما در بیشتر آپارتمان های پرواحد می توانید از آن بهره بگیرید.

دانستنیهای سفر,مسافرت رفتن

2.کنسلی بدون هزینه
شاید جالب باشد بدانید، مسایلی هستند که بیشتر مسافران از آنها اطلاع ندارند. اگر امکان کنسل کردن رزرو هتل، رستوران یا اتومبیل را از دست داده باشید اما همچنان بدون هیچ هزینه ای امکان تغییر تاریخ رزرو را دارید، تاریخ آن را به چندین هفته یا چند ماه قبل تغییر دهید. سپس با شکلی جدید می توانید برای کنسل کردن آن اقدام کنید. این کار کاملا نامردی است. اما جواب می دهد و لازم نیست برای کنسل کردن بلیط های خود هزینه های بالا پرداخت کنید.
البته باید در نظر داشته باشید برخی از سرویس ها تاریخچه رزرواسیون شما را کنترل می کنند اما بیشتر آنها اینگونه نیستند و فقط به تاخیر اکتفا می کنند.

دانستنیهای سفر,مسافرت رفتن

3.جای پای خود را حفظ کنید
خیلی از ما هنوز آداب نشستن روی صندلی در هواپیما یا اتوبوس را بلد نیستیم. یا به صندلی کناری لم می دهیم یا صندلی خود را به عقب می خوابانیم. اما اگر همیشه با تنگ شدن جای پای خود در هواپیما به واسطه خواباندن صندلی جلویی مواجه هستید، می توانید از گجت های کوچک مناسب این کار کمک بگیرید. این وسیله پلاستیکی بسیار کوچک است و به سینی صندلی شما وصل می شود و اجازه نمی دهد صندلی جلویی به سمت شکم شما خم شود.
راه دیگری نیز برای این معزل وجود دارد و آن تقاضا کردن مودبانه از فرد جلویی است تا صندلی خود را به حالت اولیه بازگرداند.

دانستنیهای سفر,مسافرت رفتن

4. تعمیر زیپ خراب چمدان
این اتفاق برای بسیاری از افراد روی می دهد. زیپ چمدان شما هنگام خروج از خانه سالم است اما در طول مسافرت پاره می شود و نمی توانید آن را ببندید. به جای تعویض چمدان یا ساک خود، از راهکارهای ما استفاده کنید.اگر زیپ چمدان گیر کرد، کمی وازلین یا صابون جامد به دندانه های آن بمالید تا راحت تر حرکت کند.

آیا دندانه های زیپ قفل نمی مانند؟ اصولا در این مواقع یکی از دندانه ها از جای خود دررفته یا خمیده شده است. همه طول زیپ را برای یافتن دندانه مشکل دار جست‌وجو کنید و با انبردست آن را به حالت اول بازگردانید. اگر دستگریه زیپ به طول کامل از زیپ جدا شد، آن را با زنجیره های جاسوئیچی های ارزان قیمت به طور موقت تعمیر کنید.

دانستنیهای سفر,مسافرت رفتن

5.یافتن وای‌فای رایگان
پرداخت پول برای استفاده از وای‌فای به ویژه در فرودگاه برای بسیاری از مسافرها خوشایند نیست. بنابراین، می توانید از روش هی مختلفی برای یافتن اینترنت رایگان استفاده کنید. یکی از آنها، دانلود و نصب نرم افزاری به نام NetStumbler روی کامپیوتر است که حتی شبکه های مخفی وای فای که کامپیوتر در حالت عادی پیدا نمی کند، را می یابد.

اگر کامپیوتر شما مک است و بلوتوث هم دارد، نرم افزار iStumbler همین کار را انجام می دهد. کاربران گوشی های هوشمند نیز می توانند از نرم افزار رایگان JiWire استفاده کنند که قابلیت تشخیص 150 هزار شبکه رایگان را در سراسر جهان دارد.

6. تقاضای شارژر رایگان موبایل
اگر متوجه شدید شارژر موبایل خود را فراموش کرده اید، لازم نیست سریعا یکی دیگر را جایگزین آن کنید. شارژر چیزی است که اصولا در هتل ها جا می ماند. بنابراین، پیش از خرید نمونه جدید، از متصدی هتل بخواهید یا یک شارژر یدکی به شما قرض دهد.

دانستنیهای سفر,مسافرت رفتن

7.کنترل سایت خطوط هوایی خارجی برای یافتن قیمت های مناسب
هنگام رزرو پروازهای خارجی، سعی کنید قیمت های داخلی را با قیمت خطوط هوایی خارجی نیز مقایسه کنید. اگر آن سایت ها قیمت مناسب تری ارائه داده بودند، می توانید برای حفظ بودجه خود، از آنها بلیط تهیه کنید.

دانستنیهای سفر,مسافرت رفتن

8.حفاظت شخصی
برای مقابله با جیب بری ها و زورگیری ها در شهرها یا کشورهای دیگر، یک راهکار جالب وجود دارد. برای این منظور فقط کافیست یک کیف پول ارزان بخرید، مقدار کمی پول داخل آن بگذارید و کارت های اعتباری تقلبی (مثلا چاپ شده روی کاغذ) در محل مخصوص کارت ها بگذارید.

هنگامی که در مخمصه ای گیر افتادید، سریعا این کیف الکی را جلوی آنها پرت کنید و پا به فرار بگذارید. به این ترتیب، هم جان و هم مال خود را حفظ کرده اید.
رای حفاظت خود می توانید از اسپری فلفل استفاده کنید. البته این وسیله در برخی کشورها همچون ایران ممنوع است. بنابراین می توانید از اسپری های مو یا بدن استفاده کنید. اینها هم به اندازه خودشان دردناک هستند. هنگام سفرهای تکی به جاهای خطرناک حتما یک بطری از این اسپری ها را در کیف دستی خود داشته باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 74
  • بازدید کلی : 15137
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه